הרכבת הקלהעדכונים

תכנון הרכבת הקלה בתל אביב: מה אתם באמת יודעים עליה?

אנחנו גרים בתל אביב אבל לא ממש יודעים את כל הפרטים על התכנון של קווי הרכבת הקלה. זה הזמן להתעמק: כל מה שרציתם לדעת על קווי הרכבת הקלה 

תכנון הרכבת הקלה בתל אביב: מה אתם באמת יודעים עליה?

כולם יודעים שעבודות החפירה לקווי הרכבת הקלה כבר התחילו, וחלקנו אף נאלצים לבזבז זמן רב בפקקי התנועה שנוצרים בעקבותיהן. אבל מה באמת אתם יודעים על הרכבת הקלה?

הרכבת הקלה תכלול בסך הכל 8 קווי תנועה, מתוכם 3 צפויים לעבור בתל אביב. קווי התנועה מכונים בשמות של צבעים ומסומנים בצורה זו, כדי שיהיה קל לנוסע למצוא בקלות ובמהירות את הנתיב שבו הוא צריך לנסוע.

להלן הפירוט אודות קווי התנועה:

הקו האדום

צפוי לפעול בשנת 2021, ומתוכנן להיות הקו הראשי, מעין נקודת ליבה של כל מערכת התחבורה. קו זה מתוכנן לעבור באזורים עמוסים במיוחד של 5 רשויות בגוש דן, והוא יורכב בסה"כ מ-34 תחנות שיוקמו לאורך 24 ק"מ. תדירות הקו מתוכננת ל-3-6 דקות.

נקודת המוצא של הקו תהיה בתחנה המרכזית של פתח-תקווה, והוא יעבור דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב ובת ים, שתהווה את נקודת הסיום.

בפתח תקווה – התחנה המרכזית בפתח תקווה, פינסקר, אורלוב, דנקנר, בית חולים בילינסון, שחם, שנקר, קרית אריה.

בני ברק – אם המושבות, אהרונוביץ', בן גוריון

רמת גן – ביאליק, אבא הלל

בתל אביב יהיו 11 תחנות – ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית, קרליבך, אלנבי, אליפלט, סלמה, בן צבי, ארליך, איסקוב, הבעש"ט, מחרוזת

בת ים -העצמאות, רוטשילד, ז'בוטינסקי, בלפור, בר-אילן, יוספטל, כ"ט בנובמבר, העמל, ניסנבאום.

הקו הירוק

המטרה העומדת בפני המתכננים היא לחבר את הקצוות הדרומיים והקצוות הצפוניים של גוש דן לעיר תל אביב. הקו יחבר 4 רשויות באמצעות 60 תחנות שיהיו פרוסות לאורך 39 ק"מ, בתדירות קו של 3-4 דקות.

תחילת הקו בשתי זרועות בראשון לציון

זרוע מערבית במשה דיין וזרוע מזרחית, ללא שם מדויק נכון לעכשיו.  שתיהן ינועו לאורך חולון בשני צירים ויתאחדו בחולון

חולון – סוקולוב, צומת חולון

תל אביב – שדרות הר ציון, התחנה המרכזית, קרליבך, אבן גבירול, צומת רוקח,

ברחוב איינשטיין – שתי זרועות

זרוע מזרחית – איינשטיין – נמיר, אוניברסיטת תל אביב, ג'ורג' וייס, פארק הירקון, מרכז הירידים, רמת החייל וקריית עתידים.

זרוע צפונית – קו החוף, שדה דב ומשם להרצליה – אזור התעסוקה בהרצליה במחלף הסירה וצומת שדרות אבא אבן ושדרות נעמי שמר

הקו הסגול

הקו הסגול מתוכנן לחבר 8 רשויות שממקומות מזרחית לתל אביב כגון יהוד, אור יהודה, קרית אונו, גבעת שמואל ורמת גן עם תל אביב. קו זה יכלול 44 תחנות לאורך 30 ק"מ בתדירות שבין 3-4 דקות לזרוע המרכזית.

קו זה יהיה מורכב מזרוע מרכזית שתחילתה בתל אביב – תחנת הרכבת סבידור, ארלוזורוב, בן יהודה, אלנבי, עליה, לוינסקי, ההגנה, דרך השלום,

גבעתיים-רמת גן –  מחלף אלוף שדה, מרכז רפואי שיבא  – הקו יתפצל לשתי זרועות –

זרוע צפונית – רפאל איתן, קציר בקרית אונו, אנה ומקס ווב, גבול צפון -מזרח של אוניברסיטת בר-אילן

זרוע דרומית – בסיס תל השומר, יהוד-מונסון, צומת הטייסים.

בנוסף, מהזרוע הדרומית מתוכננת שלוחה נפרדת לאור יהודה שתעבור בעיר עד שתגיע לחלק הדרומי שלה, בה ימוקם מרכז התחזוקה והתפעול של הקו.

הקו החום

קו זה יחבר את ראשון לציון עם באר יעקב, רמלה ולוד. קו זה יחבר כאמור 4 רשויות באמצעות 40 תחנות לאורך 32 ק"מ בתדירות של כל 5 דקות.

ראשון לציון – מרכז התחזוקה של הקו במערב העיר, מתחם המגורים והתעסוקה שמתוכנן לקום במערב העיר, מרכז העיר, מחנה צריפין, בית החולים אסף הרופא

באר יעקב – מרכז העיר העתידי

רמלה – תחנת הרכבת

לוד – מרכז העיר, צפון העיר

הקו הצהוב

קו זה יחבר 8 רשויות באמצעות 50 תחנות לאורך 34 ק"מ בתדירות שבין 3-6 דקות. למעשה, קו זה יחבר את קריית עתידים משני כיוונים שונים  – מהצד הצפוני מזרחי הוא יחבר אותה עם הוד השרון, רמת השרון והרצליה ומהצד הדרום-מערבי הוא יחבר אותה עם רמת גן, בני ברק, גבעתיים, דרום-מזרח תל אביב עד לצומת חולון.

הקו הכחול

הקו הכחול יחבר את רחובות עם חולון לאורך 21 ק"מ באמצעות 37 תחנות, בתדירות של 4 דקות. נקודת ההתחלה של הקו היא בצומת ביל"ו ברחובות, ומשם הוא ימשיך למרכזי הערים נס ציונה וראשון לציון עד לצומת חולון, בה יש תחבורה ציבורית שחוצה את תל אביב לכל האורך.

הקו הורוד

הקו מחבר את כפר סבא, רעננה והרצליה באמצעות 44 תחנות לאורך 19 ק"מ, בתדירות שבין 3-6 דקות. הקו מתחיל במרינה בהרצליה, ממשיך לאזור התעשייה, ומשם לצומת רעננה, בית החולים "מאיר".

הקו הכתום

הקו מתוכנן בצורה מעגלית כך שיחבר את העיר משני צידי כביש 2, וזאת באמצעות 31 תחנות לאורך 16 ק"מ, בתדירות שבין 4-10 דקות.

 

לפרטים נוספים בנושא הקווים ניתן להיכנס ולקרוא באתר האינטרנט של הרכבת הקלה: http://www.nta.co.il/

תגובות
תגיות

מאמרים באותו נושא

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support