שדה דב

סופי? שדה דב יפונה בינואר 2019

בעשור האחרון, דובר רבות על עתידו של שדה דב, אשר היה צפוי להיסגר באפריל 2017, אך בהעדר חלופה ממשית אחרת, נדחה מועד הפינוי לשנת 2019, וזאת במקביל לפינוי שדה התעופה הצבאי הקיים במקום

שדה התעופה דב, הממוקם בצפון תל אביב, מושך אליו מבקרים רבים בזכות הטיסות לאילת וחזרה ממנה. אולם בשנים האחרונות הוא עולה לכותרות החדשותיות בזכות הדיונים הממושכים בין בעלי הקרקע לבין הממשלה בנושא עתידו של שדה התעופה.
בתחילת מרץ 2017, שני חברי הכנסת שמולי וסמוטריץ', הגישו הצעת חוק נגד פינוי שדה התעופה. לדבריהם, בהעדר חלופה הולמת לקליטת הפעילות האזרחית של שדה התעופה, לא ניתן יהיה לפנות את השדה בעוד חודש, כלומר באפריל 2017. יתר על כן, טוענים בממשלה כי סגירת שדה התעופה עלולה לגרום לבעיה עסקית חמורה לעיר אילת, וזאת מאחר ותהיה יותר לוגיסטיקה לאנשים לטוס לאילת באמצעות נמל התעופה בן גוריון בלבד. בנוסף, הדגישו בממשלה כי פינוי שדה דב יקשה על תושבי אילת שמגיעים במיוחד לתל אביב לצורך קבלת טיפולים רפואיים שונים במוסדות הרפואיים שבאזור.

התכנית המוצעת לבנייה בשטח שדה דב

שיטחו הכולל של שדה דב הוא 1500 דונם, ללא כל ספק מדובר בשטח עצום שמגלם בתוכו פוטנציאל רב.
תכנון השטח המוקפד מבוסס על ההנחה שתל אביב היא עיר תוססת שמציעה שפע רב של פעילויות, מהווה מוקד משיכה לתושבי פנים וחוץ כמו גם לתיירים מחו"ל.
בהתאם לכך, התכנית החלופית לבנייה מתרכזת במספר מישורים:
• דירות חדשות – בנייה מאסיבית של עשרות אלפי דירות מגורים בנות שני חדרים ומעלה, רובה בבניינים שייבנו עד 10 קומות, ומקצתה במגדלים. הבנייה תהיה בצורה של רבעים ואלו יאפשרו התמצאות קלה. תמהיל הדירות יהיה מגוון בהתאם לצורכי הציבור הרחב, וכן יוצעו דירות במחיר מוזל.
• בנייה של מוקדי מסחר ותעסוקה – כגון בתי קפה וחנויות שונות לצד בנייה של עד 2000 חדרים בבתי מלון. כל אלו יאפשרו לקלוט עובדים חדשים למעגל התעסוקה ויסייעו לפעילות הכלכלית העניפה שתתקיים באזור.
• בניית תשתיות ייעודיות לפעילויות פנאי – כגון רצועת חוף פתוחה לכלל הציבור, ולצידו מרכז מסחרי, פארק חופי גדול שיכלול מרכז ספורט ימי ובית ספר לגלישה לצד מרינה ליאכטות.

התכנית החלופית מעניקה דגש רב לנוחות הדיירים והמבקרים, כאשר היא מעניקה דגש רב בתכנון בניית בנייני המגורים בצורה של רבעים, כך שאלו יאפשרו התמצאות קלה.
זאת ועוד, לשיטתם של הוגי התכנית, על התנועה להיות קלה ונגישה הן להולכי רגל והן לתחבורה ציבורית מפותחת. על כן, ייבנו מדרכות רחבות עבור הולכי הרגל לצד מסלולים ייעודיים לרכיבת אופניים, ולרכבת הקלה. בהקשר זה יצוין כי הקו הירוק המתוכנן של הרכבת הקלה חוצה את הצירים המרכזיים ומהווה נקודת ציון חשובה בתכנון הבנייה.

רוצים לדעת עוד?
נשמח שתירשמו לניוזלטר שלנו – אנחנו שולחים רק פעם בחודש!

תגובות
תגיות

כתיבת תגובה

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support