עדכונים

עיריית תל-אביב-יפו תאכוף רכיבה לא חוקית על כלי רכב דו-גלגליים

עיריית תל-אביב-יפו שלחה אימייל לכל התושבים ופרסמה באתר האינטרנט שלה שהחל מהשבוע היא תתחיל באכיפת החוק על רכיבה שאינה בטוחה בכלי רכב דו-גלגליים, דוגמת אופניים רגילים או חשמליים וכן קורקינטים. אתר צפון תל אביב מביא את עיקרי הדברים.

זה לא חדש שתושבים רבים מביעים תרעומת נוכח הסכנה של רוכבי אופניים שאינם רוכבים בזהירות במדרכה ובכך למעשה מאיימים על הולכי הרגל. יותר מכך, למרבה הצער, יש תושבים שנפצעו ואף נדרסו ובכללם נדרש להתייחס בכובד ראש לפציעות ילדים ולבני נוער.

בימים אלו החלה העירייה לנקוט בפעולות אכיפת החוק לרכיבה בטוחה באופניים אשר נועדה להבטיח את שלומם וביטחונם של הולכי הרגל ע"ג המדרכה ולצמצם כמה שיותר את מספר הפגיעות בהם, באמצעות הקפדה בראש ובראשונה על הפרדת השימוש בסוגי הדרך. דהיינו – המדרכה מיועדת להולכי הרגל, ושבילי האספלט מיועדים לרוכבים על האופניים, הקורקינטים, ההוברבורדים וכיו"ב.

החל מהחודש, פקחים עירוניים יחלו באכיפת החוק אך תחילה לא יטילו קנסות כספיים על העוברים על החוק, אלא יסתפקו ברישום אזהרות בלבד.

תשומת ליבכם לכך שהחוק חל על שני הצדדים ובהתאם לכך, הולכי רגל שיצעדו בשבילי האופניים צפויים לקנס כספי בסכום לא מבוטל של 500 ₪.

מהם עיקרי הכללים לרכיבה על אופניים על פי החוק?

  • הרכיבה על גבי אופניים וקורקינטים חשמליים מותרת מגיל 16 ומעלה.
  • עבור כל סוגי האופניים – הרכיבה מותרת אך ורק על גבי שבילי אופניים – קיים איסור מוחלט על רכיבה על גבי המדרכות.
  • היכן שאין שבילי אופניים – הרכיבה תהיה מותרת רק בצידו הימני של הכביש.
  • ניתן להרכיב ילד עד גיל 8 במושב בטיחותי נפרד. תשומת ליבכם שהמרכיב צריך להיות בגיל 14 ומעלה.
  • קיים איסור מוחלט להרכיב כל אדם על גבי קורקינט חשמלי.
  • קיים איסור מוחלט לחצות את מעבר החצייה להולכי רגל בעת רכיבה על האופניים/הקורקינטים. החוק קובע שיש לרדת מהאופניים/הקורקינטים ולחצות את מעבר החצייה ברגל.
  • הנסיעה תהיה מותרת רק במעברי חצייה שיועדו וסומנו במיוחד כייעודיים לציבור הרוכבים.
  • חל איסור מוחלט לשימוש בטלפון נייד הכולל – איסור אחיזה ביד ואיסור קריאת הודעות.
  • חל איסור לשימוש באוזניות תוך כדי הרכיבה (לצורכי מוסיקה ולשיחה) – עם זאת, לא יירשם דו"ח לרוכבים שעונדים אוזניה אחת בלבד
  • ברחובות שהוגדרו וסומנו כממותני תנועה ע"י תמרור מיוחד (30 קמ"ש), נדרש לרכב אך ורק על הכביש בזהירות וגם זאת אך ורק בתנאי שהרוכב הינו מעל גיל 16.
  • ברחובות שאין בהם שבילי אופניים או שלא הוגדרו ממותני תנועה, לא תתבצע אכיפה כנגד רוכבי אופניים רגילים הרוכבים על המדרכה.

מה גובה הקנסות?

  • איסור שימוש או החזקה ביד של טלפון נייד בעת רכיבה – 1000 ₪
  • איסור שימוש בסוג דרך שאינה מיועדת לו – 100-250 ₪
  • איסור גרימת הפרעה לתנועת העוברים במדרכה – 250 ₪
  • הליכת הולכי רגל על נתיב המיועד לרכיבת אופניים – 500 ₪
  • עבירת הרכבה אסורה לרוכבים – 100-250 ₪
  • איסור שימוש באוזניות לרוכב במדרכה – 250 ₪

מהן הסמכויות של הפקחים העירוניים לאכיפת החוק?

  • הפסקת העבירה באופן מיידי
  • סמכות לדרוש מכל הנוגע בדבר למסור כל ידיעה או מסמך
  • רישום דו"ח ברירת משפט
  • הפקעת כלי הרכב הדו-גלגלי מידי המחזיק בו על מנת שלא ייעשה בו שימוש נוסף
  • הוצאת אויר מכלי הרכב הדו-גלגלי על מנת שלא ייעשה בו שימשו נוסף
  • סמכות לעיכוב אדם שסירב להיענות לבקשת הפקח ויש חשש שיימלט, עד לבואו של שוטר

 

לקריאה מורחבת ולהתעמקות נוספת בפרטים, ניתן לקרוא באתר האינטרנט של העירייה בלינק הבא:

אכיפת חוק כלי רכב דו-גלגליים

 

*המידע מבוסס על אתר האינטרנט של עיריית תל-אביב-יפו

תגובות
תגיות

מאמרים באותו נושא

כתיבת תגובה

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support